Wydawnictwo AlterNatywne
|
Na tej stronie dowiecie się, dlaczego warto przysłać swoją propozycję wydawniczą do Wydawnictwa AlterNatywnego i jak wiele zyskuje autor, którego książkę zdecydujemy się wydać.
MNIEJ ZNACZY WIĘCEJ
|
Ponieważ wydajemy tylko wyselekcjonowane dzieła, ilość naszych publikacji jest umiarkowana, a co za tym idzie, każdej książce poświęcamy więcej uwagi i promujemy ją z większym zaangażowaniem.
Zdecydowanie stawiamy bowiem na jakość, a nie ilość.
U nas mniej znaczy więcej. Mniej wydawanych tytułów oznacza bowiem więcej promocji i reklamy dla każdego z nich oraz wyższą jakość edytorską.
Co zyskujecie – w skrócie:
- opracowanie edytorskie z najwyższej półki,
- wysokie honorarium autorskie,
- własny FANPAGE książki na Facebooku oraz jego prowadzenie i promocję,
- profesjonalna STRONA WWW dla książki lub autora,
- blog dla książki,
- okładkę jak do filmu,
- dodatkowe grafiki (oprócz okładki) i copywriting,
- gadżety inspirowane książką (koszulki, kubki itp.),
- dystrybucję do księgarń typu aktywnego,
- wyraźną obecność książki w mediach i internecie,
- Rozbudowaną promocję,
- opłacaną przez wydawnictwo kampanię reklamową,
- wsparcie kariery pisarskiej (doradztwo, PR, copywriting, serwisy społecznościowe),
- nieograniczone dodruki i możliwość uszlachetnionych wznowień,
- możliwość publikacji za granicą,
- recenzje, wywiady, spotkania z czytelnikami.
Wszystkie te korzyści dokładnie opisujemy poniżej.
PROMOCJA i PRZEDSPRZEDAŻ
|
Promocję książki rozpoczynamy jeszcze na długo przed jej wydaniem, bowiem najpierw staramy się dotrzeć do jej grupy odbiorców i zbadać rynek.
Dzięki temu publikacja jest przygotowywana w stałej interakcji z jej przyszłymi czytelnikami, dzięki czemu staje się ona maksymalnie dostosowana do ich potrzeb oraz oczekiwań.
Co oferujemy?
Stworzenie profesjonalnej STRONY INTERNETOWEJ z funkcją BLOGA, na której umieszczane będą wszelkie informacje o publikacji oraz jej autorze, a także fragmenty książki.
Stworzenie, wypromowanie i prowadzenie FANPAGE na FACEBOOKU
Dla każdej książki tworzymy i promujemy fanpage na facebooku. Fanpage jest następnie prowadzony wspólnie przez wydawcę i autora.
Dobieramy do tytułu i jego targetu czytelniczego dodatkowe MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE, a następnie pomagamy autorowi na nich zaistnieć i skutecznie rozwijać jego popularność.
Dla każdej publikacji pozyskujemy szereg patronów medialnych.
Jeszcze przed publikacją książka jest prezentowana czytelnikom we fragmentach i oferowana w przedsprzedaży, a zatem już wówczas zaczyna na siebie zarabiać i zyskiwać popularność.
Publikację książki poprzedzamy zapowiedziami w wybranych mediach, a zainteresowanym czytelnikom oferujemy rozliczne atrakcje towarzyszące oczekiwaniu na premierę książki.
Do celów promocji i reklamy tworzymy szereg materiałów graficznych, które wspierają książkę od strony wizualnej:
- dodatkowe (poza okładką) zdjęcia i grafiki nawiązujące do treści książki;
- ulotki, plakaty, banery reklamowe;
- zajawki internetowe;
- fotocytaty;
- zdjęcia z eventów związanych z książką;
- gadżety inspirowane książką (koszulki, kubki itp.).
PROCES WYDAWNICZY
|
Redakcja i korekta (dwie osoby, trzy czynności)
Wydawnictwo AlterNatywne nie tylko przeprowadza redakcję i podwójną korektę tekstów, ale w dodatku powierza te czynności dwóm różnym osobom.
1. Redakcja (pierwsze czytanie tekstu przez redaktora).
2. Pierwsza korekta (drugie czytanie tekstu przez korektora – inną osobę niż redaktor).
3. Druga korekta (przeprowadzona przez korektora po składzie tekstu do druku, ma charakter techniczny).
Dzięki temu ewentualne błędy przeoczone przez redaktora zostają poprawione przez korektora (niezależną osobę), a ewentualne błędy powstałe podczas składu są korygowane podczas drugiej korekty. Takie przygotowanie tekstów praktycznie eliminuje ryzyko wystąpienia niedoróbek edytorskich.
Okładka i opracowanie graficzne
Nie stosujemy okładek „z katalogu”, okładek przypadkowych ani opartych o darmowe grafiki, choć z taką praktyką można się spotkać w niektórych wydawnictwach.
Jakie są nasze okładki?
- Oryginalne
- Najwyższej jakości
- Tworzone indywidualnie
- Dopasowane do treści książki
- Opracowywane w interakcji z czytelnikami
- Skuteczne marketingowo
- Oparte na profesjonalnych fotografiach i oryginalnych grafikach
- Precyzyjnie łączą w sobie walory estetyczne i informacyjne
Jako jedno z nielicznych wydawnictw, oprócz okładki, opracowujemy także szereg dodatkowych materiałów graficznych i copywritingowych, które pomagają promować książkę w internecie oraz poza nim w sposób urozmaicony i niebanalny.
Dodatkowo tworzymy gadżety inspirowane książką, takie jak koszulki, torby czy kubki. Chcesz mieć koszulkę z cytatem z własnej książki? U nas masz to w standardzie.
Skład do druku (estetyka i profesjonalizm)
Teksty są składane do druku zgodnie z literą profesjonalnej grafiki wydawniczej, a nad całym procesem czuwa osoba o szczególnej wrażliwości estetycznej, która pilnuje tego, aby książka prezentowała się idealnie w najdrobniejszych szczegółach.
W wymagających tego publikacjach stosujemy graficzne rozwiązania artystyczne nie tylko na okładce, ale także wewnątrz książki.
Stworzenie E-BOOKA
Oprócz książki drukowanej, tworzymy także profesjonalnego e-booka w trzech kluczowych formatach: PDF, E-PUB i MOBI.
Druk i oprawa
Nasze książki drukujemy w renomowanych drukarniach posiadających zwykle długą tradycję i wykonujących książki dla największych wydawnictw, co gwarantuje najwyższej jakości druk oraz oprawę.
W przeciwieństwie do części wydawnictw, nie stosujemy taniego, niskonakładowego druku cyfrowego oferowanego przez niektóre małe drukarnie, dzięki czemu nasze książki są fachowe, solidne i nie rozklejają się podczas lektury.
DYSTRYBUCJA
|
Na rynku książki można wyróżnić dwa rodzaje dystrybucji – pasywną i aktywną.
Dystrybucja PASYWNA
Ogranicza się ona do umieszczenia publikacji w bazie danych firm dystrybucyjnych i dostarczeniu książek do ich magazynów. Dzięki temu dany tytuł trafia do oferty większości księgarń, ale tylko internetowych.
Dystrybucja AKTYWNA
Zawiera w sobie dystrybucję pasywną i poszerza ją o szereg działań podejmowanych przez wydawcę w celu umieszczenia publikacji w ofercie konkretnych księgarń.
Dzięki tej formie dystrybucji książka trafia nie tylko do księgarń internetowych, ale także do wielkich księgarń sieciowych oraz licznych księgarń stacjonarnych na terenie całego kraju.
Wydawnictwo AlterNatywne z upodobaniem stosuje DYSTRYBUCJĘ AKTYWNĄ, dbając o obecność książek wszędzie tam, gdzie chcą tego czytelnicy bądź autorzy. Dysponujemy szeregiem instrumentów umożliwiających umieszczenie książek nawet w najtrudniej dostępnych księgarniach.
REKLAMA i PROMOCJA
|
Wraz z nadejściem premiery przystępujemy do kolejnego etapu promocji i reklamy książki.
Patroni medialni podają w dostępnych dla siebie kanałach informacyjnych wiadomość o premierze książki.
Na blogach oraz w mediach publikowane są recenzje książki (każda książka może liczyć na minimum 10 niezależnych recenzji).
Wspólnie z patronami medialnymi organizowane są koknursy i przeprowadzane wywiady z autorem.
Promujemy książkę w mediach społecznościowych. W przeciwieństwie do wielu wydawców, robimy to bardzo inensywnie, precyzyjnie i skutecznie.
Promujemy książkę na eventach tematycznych (targi książki oraz wydarzenia związane z tematyką książki).
Organizujemy spotkania czytelników z autorami.
Aktywnie prowadzimy profesjonalną kampanię promocyjną zarówno od strony graficznej, jak i copywritingowej.
Wykupujemy płatną reklamę książki już na początku.
Ponadto stosujemy reklamę progresywną – w miarę wzrostu popularności i poziomu sprzedaży publikacji, inwestujemy część środków w kolejne działania reklamowe.
Staramy się pozyskać dla naszych publikacji zainteresowanie niezależnych mediów (internet, prasa, radio, telewizja).
Tworzymy gadżety inspirowane książką (koszulki, kubki itp.).
Wysyłamy najciekawsze publikacje na KONKURSY LITERACKIE.
Współpracujemy z licznymi BLOGERAMI oraz PORTALAMI KULTURALNYMI, dzięki czemu o naszych książkach w internecie jest zawsze głośno.
PERSPEKTYWY ROZWOJU
- DRUGIE i TRZECIE ŻYCIE KSIĄŻKI |
Dodruki
Wydawnictwo AlterNatywne monitoruje sytuację na rynku i poprzez dodruki dba o stałe utrzymywanie publikacji w sprzedaży.
Wznowienia
Autorzy najlepiej sprzedających się książek mogą ponadto liczyć na wznowienia, czyli nowe, wzbogacone i urozmaicone wydania (np. ilustrowane).
Konkursy literackie
Nasze książki chętnie wysyłamy na KONKURSY LITERACKIE i zgłaszamy autorów do polskich oraz międzynarodowych nagród w dziedzinie literatury.
Kariera pisarska
Naszym autorom doradzamy w zakresie promocji oraz PR, pomagamy w copywritingu oraz grafice komputerowej, ponieważ zależy nam równie mocno, jak im, na wzroście ich popularności oraz rozwoju kariery pisarskiej.
Wydania zagraniczne - drugie życie książki
Najlepsze tytuły proponujemy do przetłumaczenia wydawcom zagranicznym, dając naszym autorom szansę na zaistnienie także poza granicami naszego kraju. Możemy też samodzielnie wydać książkę w języku angielskim i uruchomić jej dystrybucję i promocję w Wielkiej Brytanii oraz Stanach Zjednoczonych.
Audiobooki i ekranizacje – trzecie życie książki
Dzięki aktywnej promocji z naszej strony, publikacje mają dużą szansę zainteresować producentów audiobooków, jak również wytwórnie filmowe, dając kolejną możliwość zaistnienia autorów i ich dzieł na szerszym forum.
Długie życie książki
Wiele książek jest publikowanych przez wydawców, przez krótki okres promowanych, a następnie zapominanych, co sprawia, że życie książki jest niezwykle krótkie i nie przekracza roku.
Ponieważ my nie wydajemy książek po to, aby potem o nich zapomnieć, lecz nie ustępujemy w działaniach promocyjnych i marketingowych, nasze publikacje mogą liczyć na długie życie poprzez ciągłe dodruki, wznowienia, eventy czytelnicze, artykuły prasowe, konkursy literackie, wywiady z autorami, a w dalszej perspektywie nawet ekranizacje filmowe.
Zawsze zależy nam na tym, aby nasze książki były obecne w świadomości czytelników jak najdłużej, a nawet mogły doczekać swojego drugiego i trzeciego życia, czy to w kraju, czy za granicą.
DLACZEGO MY?
|
Oceń swojego wydawcę po efektach – a nie obietnicach!
Sprawdź obecność książek danego wydawcy w księgarniach, ilość czytelników jego tytułów na lubimyczytac.pl oraz ilość fanów jego publikacji na facebooku i twitterze.
Łatwo zauważysz pod tymi względami ogromną przepaść, jaka dzieli wydawnictwa TRADYCYJNE i WSPÓŁFINANSOWANE przez autorów.
Sprawdź też gdzie plasuje się tutaj Wydawnictw AlterNatywne oraz Wieża Czarnoksiężnika i podejmij najlepszą dla siebie decyzję.
NADAL SIĘ WAHASZ?
|